Waar ben je naar op zoek?

Creditcardbetaling in buitenlandse webwinkel stelt vaak teleur

Veel Nederlanders gebruiken hun creditcard voor online bestellingen in het buitenland. Toch gaat dat niet altijd goed. Sterker nog, zo’n 70 procent van de mensen wel eens iets online in het buitenland bestelt, ervaart problemen. Dat blijkt uit onderzoek van creditcardmaatschappij Mastercard.

Vaak gaat het om problemen bij levering. Zo komt bij 40 procent van de mensen die online shopt het bestelde pakketje wel eens te laat aan. In 20 procent van de gevallen komt het zelfs wel eens voor dat het pakketje helemaal niet wordt geleverd door de webwinkel.

Verzekering via creditcard

Bij dit soort leveringsproblemen is het goed om te weten dat je creditcard vaak voorzien is van een aflevergarantie en aankoopverzekering. Je kunt dan een betaling terugdraaien of je geld terugkrijgen.

Veel mensen maken gebruik van buitenlandse webwinkels als ze in Nederland niet het gewenste product kunnen vinden of als deze duurder is dan in het buitenland.

Gepubliceerd op: