Campagne gelanceerd ter promotie van virtuele creditcard
AirPlus, een betaaloplossing voor zakelijke reizigers en Creditcardmaatschappij MasterCard zijn een gezamenlijke campagne gestart ter promotie van de virtuele creditcard. De campagne heeft als hoofddoel om zakelijke reizigers en andere dienstverleners voor te lichten over het bestaan en gebruik van virtuele creditcards.
De twee partners geven aan dat veel ondernemers niet weten dat een virtuele creditcard een geschikt alternatief kan zijn voor een fysieke, traditionele creditcard.
Via de website virtualcards-accepted.com krijgen zakelijke reizigers en dienstverleners binnen de reisbranche antwoord op allerlei relevante vragen rondom virtuele creditcards, bijvoorbeeld hoe vaak er met een virtuele kaart betaald kan worden, wat het bestedingslimiet is en door welke winkeliers de kaart wordt geaccepteerd.
Wat is een virtuele creditcard?
Met een virtuele creditcard gaat het niet om ‘het pasje’ zelf, maar om het creditcardnummer, de naam en de cvc-code die op de kaart staat. Met deze gegevens kan een betaling worden verricht.
De virtuele creditcard is op dit moment alleen geschikt voor online betalingen, zoals het boeken van een vliegticket, hotel of auto. Voor het op locatie afrekenen, zoals in een winkel of restaurant, is de plastic variant nog steeds een vereiste.
AirPlus en MasterCard willen echter dat hier verandering in komt en dat er ook met de virtuele kaart overal betaald kan worden.
Meer informatie over de virtuele creditcard leest u hier terug.
Gepubliceerd op: