Creditcard blokkeren

Bij verlies of diefstal van uw creditcard is het verstandig om de kaart zo snel mogelijk te blokkeren. Zo voorkomt u dat de kaart gebruikt kan worden voor ongewenste transacties en fraude. U kunt uw creditcard niet zelf blokkeren.

  • Neem contact op met de uitgever/maatschappij van uw creditcard.
  • Doe bij diefstal en/of misbruik ook aangifte bij de politie

In sommige gevallen wordt de creditcard automatisch geblokkeerd door de creditcarduitgever, bijvoorbeeld als de pincode meerdere malen foutief is ingevoerd of als er verdachte financiële transacties plaatsvinden. Indien u uw creditcard wilt deblokkeren, kunt u contact opnemen met de creditcardmaatschappij.

Telefoonnummers blokkeren creditcard

Hieronder vindt u een handig overzicht van de verschillende creditcardaanbieders die u kunt bellen in verband met diefstal of verlies van uw creditcard. Deze nummers zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Aanbieder Telefoonnummer NL Telefoonnummer buitenland
ICS

(hieronder valt onder andere: VISA World Card, Mastercard, ANWB VISA, Bijenkorf Card)

020 6 600 611  +31 20 6 600 611
American Express 020 504 8000 +31 20 504 8000
ING 020 22 888 00

 

+31 20  22 888 00
Rabobank 0 88 722 67 67 +31 88 722 67 67
ABN Amro 020 660 06 11 +31 20 660 06 11
SNS 030 633 30 51 +31 30 633 30 51
DB Cardservice (prepaid) 088 333 444 0 +31 88 333 444 0
Money2Go 0900 20 40 630 +31 20 71 39 150

Fraude (onterechte betalingen)

Bedragen die ten onrechte met uw creditcard zijn betaald, worden meestal vergoed door de creditcardmaatschappij als u dit tijdig doorgeeft (normaliter binnen 2 weken nadat het bedrag is afgeboekt). Creditcarduitgevers raden u dan ook sterk aan om regelmatig (minstens 3 of 4 keer per maand) op uw rekeningoverzicht te kijken en fraude direct te melden.

Deze pagina is geactualiseerd op: 24-08-2017

Was deze informatie nuttig?